adidas og Aktiv mot kreft


Grete Waitz samarbeidet med adidas og brukte deres klær og sko i mer enn 30 år. For adidas var hun en svært positiv og lojal støttespiller. adidas har laget en løpekolleksjon som nå har fått navnet AKTIV. Kolleksjonen består av spesialdesignede løpeklær og sko i tidsriktige farger. Alle produkter er påført et element fra stiftelsens logo - en stilisert utgave av en løpende Grete Waitz. adidas har valgt å la en andel av salgsinntektene gå til Aktiv mot krefts arbeid.

- Kampen mot kreft var en hjertesak for Grete og etter sin aktive karriere engasjerte hun seg fullt og helt i dette arbeidet. Grete ga så mye til så mange mens hun levde, og adidas ønsker å gi noe tilbake i hennes ånd. Da er det naturlig å støtte arbeidet til Aktiv mot kreft, sier Mike McManus, Director for Go To Market Running i adidas.

Samarbeidet med adidas startet med en kolleksjon som ble lansert i forbindelse med friidretts-VM i Berlin 2009. Dette var første gang adidas utviklet en spesialdesignet kolleksjon til inntekt for et veldedig formål.

For å markedsføre AKTIV-produktene bruker adidas kjente toppløpere bl. a Haile Gebrselassie, Mari Keitany, Patrick Makau Musyoki og Geoffrey Mutai. Andre utøvere vil også utstyres med aktiv kolleksjonen i kommende store sportsarrangementer.

AKTIV-kolleksjonen består bl. annet av tights, topper, shorts og joggesko og kan kjøpes i Aktiv mot krefts nettbutikk